امسال 6 طرح اولويت‌دار پژوهشي با حمايت استانداري تدوين مي‌شود

کد خبر: 190902 تاریخ انتشار: 1402/01/14 23:11:28
نمایش: 856
اخبار
مدير دفتر برنامه‎ريزي، بودجه و تحول اداري استانداري چهارمحال و بختياري گفت: بر اساس نيازسنجي‌هاي انجام گرفته امسال 6 طرح پژوهشي اولويت‌دار با حمايت استانداري تهيه و براي رفع مشکلات و مسائل استان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، حسن عالي‌پور روز سه‌شنبه با اعلام اين خبر افزود: پژوهش زيربنا و زيرساخت توسعه و پيشرفت هر جامعه‌اي است و اگر به پژوهش توجه لازم نشود هزينه‌هاي بسياري بر آن کشور و جامعه تحميل مي‌شود.

وي ادامه داد: در همين راستا با توجه به ضرورت بحث تحقيق و پژوهشي طبق قانون بايد يک درصد از اعتبارات هزينه‌اي دستگاه‌ها به اين موضوع اختصاص پيدا کند که براي سال جديد 977 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

دبير شوراي پژوهشي استانداري چهارمحال و بختياري ادامه داد: از اين ميزان اعتبار 367 ميليون و 200 هزار تومان سهم استانداري است که بايد به بحث پژوهش اختصاص دهد اين در حاليست که در برنامه ريزي‌هاي انجام شده در سال 1400 بايد 200 ميليون تومان اعتبار به اين بخش اختصاص مي يافت که اين اعتبار بيش از تعهد استانداري بوده است.

عالي‌پور، نيازسنجي و اعلام فراخوان به مراکز علمي و پژوهشي را از جمله مراحل تاييد اولويت‌هاي پژوهشي استان دانست و گفت: 38 مورد اولويت پژوهشي به دبيرخانه ارسال و در شوراي پژوهشي استانداري و کارگروه پژوهش، آموزش، فناوري و نوآوري مورد بررسي قرار گرفت و پس از آن کميته تخصصي زير مجموعه کارگروه تشکيل و طرح‌ها چکش‌کاري شد و در نهايت از 38 طرح، 6 طرح مورد تاييد قرار گرفت و به تصويب شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استتان رسيد.

وي خاطرنشان کرد: علاوه‌بر 6 طرح پژوهشي استانداري، 12 طرح پژوهشي ديگر از 10 دستگاه ديگر نيز در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان مورد تاييد قرار گرفت که در نهايت در سال جديد 18 طرح پژوهشي از محل اعتبارات هزينه‌اي دستگاه‌هاي اجرايي استان وارد مرحله تدوين مي‌شود.

مدير دفتر برنامهريزي، بودجه و تحول اداري استانداري چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرارداد طرح‌ها، مجري طرح، همکار، عنوان و ساير موراد مربوط به طرح‌هاي پژوهشي استانداري مشخص و مقرر شده است در يک بازه زماني 12 ماهه طرح‌ها تدوين و ارائه شود.

عالي‌پور افزود: موضوعات اولويت دار پژوهشي استانداري در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي و هوش مصنوعي براي پهنه‌بندي مخاطرات محيطي استان است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/04/16